مالمیر
 
قالب وبلاگ

انواع روش های تدریس ریاضی


ادامه مطلب
[ ۱۳٩٠/٧/٢٩ ] [ ۱٠:۱٦ ‎ب.ظ ] [ سرگروه آموزشی پایه سوم ابتدایی شهرستان الشتر نصرت الله صالحی ]

تکالیف درسی

تکلیف: در واقع فراهم کردن موقعیتهای مناسب است که در آن دانش آموز به تقویت و بسط دانشها و مهارتهای خود می پردازد که می تواند در کلاس درس، مدرسه؛ کارگاه، کتابخانه، آزمایشگاه و ... و یا در منزل باشد.

گرچه معلم در هنگام ارائه تکلیف، مستقیما قصد ارزشیابی از دانش آموز را ندارد اما به راحتی می توان تصور کرد که محصول این فعالیت هر چه باشد، منبع مناسبی برای کسب اطلاعات از وضعیت یادگیری دانش آموز است.

تکالیف درسی از منظر تعداد دانش آموزان درگیر:

— تکالیف عمومی: تکالیفی که برای تمامی دانش آموزان کلاس در نظر گرفته می شود.

— تکالیف گروهی: فعالیت گروهی در کلاس درس امروزه بسیار مور اقبال معلمان است.

—  تکالیف انفرادی: این تکالیف بر اساس شناخت معلم از ویژگیهای دانش آموز ارائه می شود. وجود تفاوتهای فردی دربین دانش آموزان، این دسته از تکالیف را ضروری می نماید.

 

تکالیف درسی از نظر محتوا

الف- تکالیف تمرینی

              ب- تکالیف آماده سازی

                         ج- تکالیف بسطی و امتدادی

                                               د- تکالیف خلاقیتی

نکته :انتخاب نوع تکیف بستگی به روش تدریس و ارزشیابی معلم دارد.

 

[ ۱۳٩٠/٧/۱٦ ] [ ٩:٢٩ ‎ب.ظ ] [ سرگروه آموزشی پایه سوم ابتدایی شهرستان الشتر نصرت الله صالحی ]

 

                                                   نمونه واقعه نگاری

نام و نام خانوادگی دانش آموز: ***          آموزشگاه: ***          پایه: اول ابتدایی

تاریخ واقعه نگاری: 11/9/89        محل واقعه: کلاس درس

الف) شرح واقعه:

    علی رضا با اینکه دانش آموز باهوشی است اما در کلاس از هر چیز کوچکی می ترسد، به عنوان مثال امروز دوستش با در آوردن صدا او را می ترساند. ( کلاس درس )

     وقتی به سمت علی رضا می روم و از می خواهم که سوالی را جواب دهد یا کتاب کارش را ببینم، دستش را جلوی صورتش می گیرد و بعد از اینکه مطمئن شد کاری با وی ندارم به سوالم جواب می دهد. ( کلاس درس )

     امروز در زنگ تفریح او را دیدم که با بچه های دیگر همبازی نبود و جلوی پنجره کلاس ایستاده بود. عموما صدای جیغ او را در حیاط مدرسه می توان شنید. ( حیاط مدرسه )

     هنگامی که از وی درخواست می کنم برای جواب دادن سوال جلوی تخته حضور پیدا کند خیلی دیر می آید، همچنین ژست محتاطانه ای به خود می گیرد. ( کلاس درس )

    

ب) تعبیر و تفسیر:

     حالات این دانش آموز نشانه ای از ترس، درون گرائی و یا احساس حقارت است. مشکل او ممکن است ریشه خانوادگی داشته و یا مربوط به دوران کودکی وی باشد.

ج) پیشنهادات:

  • پیشنهاد می شود در اولین فرصت از والدین علی رضا برای حضور در مدرسه دعوت به عمل آید و با آنها صحبت شود تا مشخص گردد که آیا این رفتارها در خانه نیز وجود دارد و در مورد علل رفتار تحقیق شود.
  • با سایر معلمان، معاونین و مربی پرورشی که او را می شناسند، گفتگو شود.
  • مشاوره با علیرضا در خصوص شناخت مشکل او و تلاش در جهت رفع آن؛ مثلا از بین بردن ترس در قالب بازی (از علی رضا می خواهیم که با در آوردن صدا دوستانش را بترساند.)
  • چنانچه با اقدامات انجام شده نتیجه ای گرفته نشد با هماهنگی خانواده نزد مشاور متخصص ارجاع شود.

 

[ ۱۳٩٠/٧/۱٦ ] [ ٩:٢٦ ‎ب.ظ ] [ سرگروه آموزشی پایه سوم ابتدایی شهرستان الشتر نصرت الله صالحی ]

دول زمان بندی دروس پایه سوم ابتدایی در سال تحصیلی 91-90(پیشنهادی )

   ماه نام درس

مهر

آبان

آذر

دی

بهمن

اسفند

فروردین

اردیبهشت

نیمه اول

نیمه دوم

نیمه اول

نیمه دوم

نیمه اول

نیمه دوم

نیمه اول

نیمه دوم

نیمه اول

نیمه دوم

نیمه اول

نیمه دوم

نیمه دوم

نیمه اول

نیمه دوم

قرآن

 

 

 

4

-

10

11

-

15

روز

اول

 تا

دوازدهم

روز

سیزدهم

تا

بیست ویکم

روز

بیست ودوم

تا

سی ام

روز

سی ویکم

تا

سی وسوم

60

-

66

67

-

75

76

-

84

85

-

90

91

-

99

100

-

108

 

109

-

114

115

-

123

مرورو

تمرین

و

تکرار

هدیه های

آسمان

 

درس

 

2و1

درس

 

4و3

درس

 

6و5

درس

 

8و7

درس

9

و

10

درس

11

و

12

درس

13

و

14

درس

15

و

16

درس

17

و

18

درس

 

19

درس

20

و

21

درس

22

و

23

درس

24

و

25

درس26

و

27

درس

 

28

 

بخوانیم

 

 

درس

 

 

1

درس

2

و

3

 

 

درس

 

4

درس

5

و

6

درس

 

7

درس

8

و

9

درس

 

10

درس

11

و

12

درس

13

و

14

درس

 

15

درس

16

و

17

درس

 

18

درس

 

19

 

درس

20

و

21

درس

 

22

ریاضی

 

 

1

-

12

13

-

25

26

-

36

37

-

49

50

-

64

65

-

75

76

-

88

89

-

101

102

-

 

113

114

-

 

126

127

-

 

136

137

-

 

150

151

-

 

164

165

-

 

180

181

-

 

192

اجتماعی

 

 

1

-

6

7

-

11

12

-

14

15

-

20

21

-

25

26

-

32

33

-36

37

-

42

43

-

46

47

-

50

51

-

58

59

-

61

62

-

64

65

-

68

69

-

73

علوم

 

 

1

-

9

10

-

16

17

-

24

25

-

33

34

-

43

44

-

51

52

-

61

62

-

69

70

-

77

78

-

84

85

-

92

93

-

99

100

-

107

108

-

111

112

-

117

تهیه کننده : نصرت اله صالحی سرگروه آموزشی پایه سوم شهرستان الشتر

 

وبلاگ :http://malmir90.persianblog.ir

ایمیل :Malmir90@yahoo.com

                                       

 

 

[ ۱۳٩٠/٧/۱٠ ] [ ٧:٠٤ ‎ب.ظ ] [ سرگروه آموزشی پایه سوم ابتدایی شهرستان الشتر نصرت الله صالحی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

متولد سال 1347 از روستای مالمیر شهرستان الشتر آموزگار پایه سوم ابتدایی سرگروه پایه سوم راهنما ارزیاب قران پایه سوم *************************** مدرس ریاضی چهارم ابتدایی، مدرس دوره های ضمن خدمت فارسی بخوانیم وبنویسیم پایه های دوم وسوم وچهارم وفارسی های جدید دوم وسوم وششم ابتدایی و...... *********************** زندگی باید کرد گاه با یک گل سرخ گاه با یک دل تنگ گاه با سوسوی امیدی کمرنگ زندگی باید کرد گاه با غزلی از احساس گاه با خوشه ای از عطر گل یاس زندگی باید کرد گاه با ناب ترین شعر زمان گاه با ساده ترین قصه یک انسان زندگی باید کرد گاه با سایه ابری سرگردان گاه با هاله ای از سوز پنهان گاه باید روئید از پس آن باران گاه باید خندید بر غمی بی پایان لحظه هایت بی غم روزگارت آرام
موضوعات وب
صفحات اختصاصی
RSS Feed

متحرک کردن عنوان اهنگ کد ساعت
تصویر متحرک پرچم و.. کد دیکشنری حدیث